Gyakran Ismételt Kérdések

1. Mely városokban vehető igénybe az új szolgáltatás?
2. Kik vehetik igénybe a szolgáltatást?
3. Mi a különbség a Start-Stop és a Határozott idejű parkolás között?
4. Start - Stop módon indított parkolás
5. Határozott időre indított parkolás
6. Parkolás hanghívással (Csak T-Mobile és Telenor ügyfelek esetében)
7. A parkolás leállítása
8. Az így megvásárolt parkolás díja ugyanannyi, mint a normál parkolásé?
9. Milyen egyéb költségek vannak?
10. Mekkora időre indíthatom el a parkolásomat?
11. Ha nem tudom, meddig maradok, elindíthatom a parkolást határozatlan (Start - Stop) időre?
12. Ha tudom, hogy 30 percet szeretnék maradni, elindíthatom a parkolást ennyi időre is?
13. A hátorozott időre indított parkolást leállíthatom korábban?
14. Ha lejárna a parkolásom, de szeretnék még tovább parkolni, folytatva a már megkezdett, folyamatban lévő parkolást, újra ki kell fizetnem a tranzakciós díjat?
15. Miért jó ez nekem?
16. Mi a MobilParkolás igénybevételének feltétele?
17. Egy SIM kártyához egyszerre hány rendszámot tud tárolni a rendszer?
18. Van lehetőség a rendszámok felülírására?
19. Hogyan tudom a telefonszámhoz eltárolt rendszámot törölni a rendszerből?
20. Mi a teendő, ha elrontottam a rendszámot?
21. Mi történik, ha lejárt a parkolási idő, de még nem tudok indulni? Lehet hosszabbítani?
22. Mi történik, ha a parkolást elindítottam, de lejárt, újraindítanám, de elhasználtam a rendelkezésre álló keretem?
23. Kapok figyelmeztetést arról, hogy lejár a parkolás?
24. Ha a figyelmeztető SMS megérkezése után meghosszabbítom a parkolásomat, honnan indul az újabb parkolás? A megmaradt idő "elveszik"?
25. Amennyiben nincsen matrica a szélvédőre ragasztva, megbüntetnek
26. Biztonságos a rendszer? Kik kezelik az adatokat? A parkolótársaságok megtudják a telefonszámomat, ha így parkolok?
27. Milyen csatornán keresztül indítható és állítható le a parkolás?
28. Mi az az USSD kód?
29. Mi az univerzális egyenleg és hol tölthető fel?
30. Mi a teendő, ha utólag a parkolótársaságtól fizetési felszólítást kap, de rendelkezik érvényes parkolási jogosultsággal?
31. Mi a különbség a 3 mobil szolgáltató által nyújtott szolgáltatás között?
32. Miben különbözik a szolgáltatás az EME meglévő szolgáltatásától?
33. Miben különbözik a szolgáltatás a meglévő Siófoki és Szegedi parkolás szolgáltatástól?
34. Hol szerezhető be a szélvédő matrica?
35. Milyen gépjárműkategóriák esetén vehető igénybe a szolgáltatás?
36. A parkolás leáll abban az esetben, ha
37. Elindíthatom a parkolás este úgy, hogy az reggel induljon el? (Díjfizetési időszakon kívül indított parkolás)
38. Számhordozás
39. További információ
40. Hogyan tudok a mobilparkolás általános működéséről információt kérni?
41. Van-e mód arra, hogy ellenőrizni tudjam rendelkezem-e folyamatban lévő parkolással?
42. Mit jelent a "minimálisan fizetendő várakozási díj"?

1. Mely városokban vehető igénybe az új szolgáltatás?

  • Ajka, Badacsonytomaj, Balatonfüred, Berettyóújfalu, Békéscsaba, Budapest, Debrecen, Eger, Esztergom, Gödöllő, Gyula, Gyöngyös, Győr, Hajdúszoboszló, Hódmezővásárhely, Kaposvár, Kapuvár, Keszthely, Kiskunhalas, Miskolc, Mosonmagyaróvár, Nagykanizsa, Nyíregyháza, Pécs, Ráckeve, Szekszárd, Szentendre, Székesfehérvár, Szolnok, Szombathely, Tapolca, Tatabánya, Tihany, Vác, Veszprém, Zalaegerszeg. Az elérhető városok köre folyamatosan bővül, azokról kérjük, érdeklődjön mobil szolgáltatója honlapján, vagy a www.mobilparkolas.hu oldalon.
Lap tetejére

2. Kik vehetik igénybe a szolgáltatást?

A három mobil szolgáltató ügyfelei az alábbiak szerint.

Telenor és T-Mobile előfizetők:

    • Kártyás előfizetők esetében a MobilParkolás szolgáltatás igénybevételéhez elegendő Univerzális egyenlegre van szükség.
    • Számlás előfizetők esetében a MobilParkolás igénybevételéhez elegendő hitelkeret, és/vagy elegendő Univerzális egyenleg szükséges. Az Univerzális egyenleg bankautomatánál, internet- és telebankon, valamint a mobilszolgáltatói üzletekben tölthető fel.

Vodafone előfizetők:

    • Havidíjas előfizetők mobilszámlájuk terhére vehetik igénybe a szolgáltatást, melynek ellenértékét havi számlájukban utólagos fizetéssel tudják rendezni.
    • Feltöltőkártyás ügyfelek a rendelkezésükre álló egyenlegük erejéig vehetik igénybe a szolgáltatást, azzal a feltétellel, hogy a tranzakció várható maximális díján felül minimálisan bruttó 200 forint egyenleggel rendelkezniük kell.

A szolgáltatás a Mobil Vásárlás feltételei szerint vehető igénybe.

Lap tetejére

3. Mi a különbség a Start-Stop és a Határozott idejű parkolás között?

Start-Stop jellegű parkolás: SMS üzenet segítségével, vagy a zónaszám felhívásával történhet.

  • Start - Stop jellegű parkolás használata esetén határozatlan időre, de legfeljebb 4 óra időtartamra indíthatja el parkolását, úgy, hogy a parkolás időtartama nem lehet nagyobb, mint a parkolási zónában az önkormányzati rendelet által meghatározott maximális parkolási idő.
  • A parkolás kezdetétől számított 4 óra elteltével a parkolás automatikusan leállításra kerül.

Határozott idejű parkolás: SMS üzenet segítségével történhet.

  • Megadhatja azon percek számát, amely ideig parkolni kíván. Az időtartam nem lehet nagyobb, mint a parkolási zónában az önkormányzati rendelet által meghatározott maximális parkolási idő.
Lap tetejére

4. Start - Stop módon indított parkolás:

  • Első alkalommal a rendszámot SMS-ben el kell küldeni az adott parkolóautomata
    06-20/30/70 - 810 xxxx számára, az alábbi formátumban:
    • ABC-123 rendszámú személyautó esetén: ABC123
    • ABC-123 rendszámú oldalkocsis motorkerékpár esetén: ABC123,M
    • ABC-123 rendszámú teherautó esetén: ABC123,T
    • ABC-123 rendszámú busz esetén: ABC123,B
  • A parkolás ezután elindul, és SMS-ben értesítést kap a parkolása adatairól. Amennyiben a parkolást az indítástól számított 15 percen belül leállítja, akkor csak a 15 perc eltelte után indítható újabb tranzakció.
  • Amennyiben SMS-ben már parkolt bármelyik zónában akár start-stop akár határozott időre indított parkolással, (így a rendszámát egyszer már elküldte) a második alkalommal a parkolás indításához már elegendő egy "Start" szót tartalmazó SMS-t küldeni az adott zóna számra, aminek hatására a legutóbb használt rendszámra elindul a parkolás.
  • Legfeljebb 4 órát lehet egy tranzakció keretében parkolni.
  • Az adott zónára vonatkozó maximális parkolási időhöz tartozó parkolási díjnak megfelelő egyenleg előre elkülönítésre/zárolásra kerül. Amennyiben nincsen ennyi egyenlege, abban az esetben a rendelkezésre álló egyenlegének megfelelő időre indul el a parkolás és a teljes egyenleg elkülönítésre/zárolásra kerül.
  • A parkolást kizárólag a STOP szót tartalmazó SMS-nek az adott zónához tartozó telefonszámra történő elküldésével lehet leállítani, bármikor a parkolás indítása után.
  • A parkolás befejezésével az elkülönítésre/zárolásra összegből a fel nem használt rész feloldásra kerül.
  • Nagyon fontos a rendszám helyes megadása, mert az ellenőrzés ez alapján történik, s amennyiben rosszul adta meg a rendszámot, meg fogják büntetni. A rendszám minden alkalommal szerepel a parkolás indulását visszaigazoló SMS-ben, ahol az ellenőrizhető!
  • Számhordozás esetén annak a mobilszolgáltatónak a hívószámát használja, amelyik szolgáltatótól a számlája érkezik, ne a saját körzetszámával azonos behívójú számot (Telenor: 20; T-Mobile: 30, Vodafone: 70).
Lap tetejére

5. Határozott időre indított parkolás:

  • Első alkalommal a rendszámot, valamint ettől vesszővel elválasztva a parkolni kívánt percek számát kell SMS-ben elküldeni az adott parkolóautomata 06-20/30/70 - 810 xxxx számára, az alábbi formátumban:
    • ABC-123 rendszámú személyautó esetén: ABC123,30
    • ABC-123 rendszámú oldalkocsis motorkerékpár esetén: ABC123,M,30
    • ABC-123 rendszámú teherautó esetén: ABC123,T,30
    • ABC-123 rendszámú busz esetén: ABC123,B,30
  • Amennyiben SMS-ben már parkolt bármelyik zónában akár start-stop akár határozott időre indított parkolással (így a rendszámát egyszer már elküldte), a második alkalommal a határozott idejű parkolás indításához már elegendő csak a parkolni kívánt percet elküldeni, aminek hatására a legutóbb használt rendszámra elindul a parkolás. Amennyiben a parkolást az indítástól számított 15 percen belül leállítja, akkor csak a 15 perc eltelte után indítható újabb tranzakció.
  • Határozott idejű parkolás esetén a megadott parkolási időhöz tartozó parkolási díjnak megfelelő egyenleg előre elkülönítésre/zárolásra kerül. Amennyiben nincsen elegendő egyenlege a kért idejű parkolás elindításához, abban az esetben hibaüzenetet kap, melyben jelezzük az egyenleg hiányát. Ebben az esetben a parkolás nem indul el.
  • Természetesen lehetőség van a megadott idő előtt is leállítani a parkolást. Ebben az esetben is egy, kizárólag a STOP szót tartalmazó SMS-nek az adott zónához tartozó telefonszámra történő elküldésével lehet leállítani, bármikor a parkolás indítása után. Ekkor a parkolás befejezésével a elkülönítésre/zárolásra összegből a fel nem használt rész feloldásra kerül.
  • Nagyon fontos a rendszám helyes megadása, mert az ellenőrzés ez alapján történik, s amennyiben rosszul adta meg a rendszámot, meg fogják büntetni. A rendszám minden alkalommal szerepel a parkolás indulását visszaigazoló SMS-ben, ahol az ellenőrizhető!
Lap tetejére

6. Parkolás hanghívással (Csak T-Mobile és Telenor ügyfelek esetében):

  • Amennyiben SMS-ben már parkolt bármelyik zónában akár start-stop, akár határozott időre indított parkolással (így a rendszámát egyszer már elküldte), a második alkalommal a T-Mobile és a Telenor ügyfelei esetében a parkolását hanghívással is kezdeményezhetik. Ekkor a parkolóórán található telefonszámot kell felhívni, majd ott a parkolás indítása menüpontot kiválasztani.
  • Hanghívással parkolás kizárólag a korábban SMS-ben már elküldött rendszámra és kategóriára kezdeményezhető. Amennyiben ezt az eltárolt rendszámot, vagy gépjármű kategóriát módosítani szeretné, abban az esetben egy SMS -ben történő parkolás indítással teheti meg azt.
  • Határozott időre történő parkolás indítására hanghívással nincsen lehetőség.
Lap tetejére

7. A parkolás leállítása:

Folyamatban lévő parkolását az alábbi módokon állíthatja le:

  • SMS-ben: küldje el a STOP szót arra a telefonszámra, amelyen a parkolást kezdeményezte; vagy
  • telefonon: Telenor vagy T-Mobile ügyfélként hívja fel azt a telefonszámot, amelyen a parkolást kezdeményezte és válassza a 2-es menüpontot, vagy
  • díjmentesen, USSD kód segítségével: Telenor vagy T-Mobile ügyfélként billentyűzze be a *181# kódot, majd nyomja meg a hívásindító gombot. 
Lap tetejére

8. Az így megvásárolt parkolás díja ugyanannyi, mint a normál parkolásé?

  • Az ilyen módon megvásárolt parkolás díja megegyezik az egyéb módon megvásárolható parkolási díjakkal. A parkolási díjon kívül fizetendő tranzakciós díjról, az SMS vagy a hívás díjáról a 9. Milyen egyéb költségek vannak? részben találhat részletes információt.
Lap tetejére

9. Milyen egyéb költségek vannak?

  • Parkolásonként bruttó 75Ft tranzakciós díj kerül felszámításra.
  • A parkolás elindításához és leállításhoz szükséges SMS vagy hívás díja a mindenkori tarifacsomag szerint hálózaton belüli SMS-ként, illetve hívásként kerül kiszámlázásra. Minden parkolás új tranzakciónak minősül.
Lap tetejére

10. Mekkora időre indíthatom el a parkolásomat?

  • Start - Stop parkolás: a parkolás az adott zónában meghatározott maximális parkolási időre, de legfeljebb 4 órára indítható el.
  • Határozott idejű parkolás: az SMS-ben meghatározott időre, de legfeljebb az adott zónában meghatározott maximális parkolási időre.
Lap tetejére

11. Ha nem tudom, meddig maradok, elindíthatom a parkolást határozatlan (Start - Stop) időre?

  • Igen, ekkor az adott zóna számára kell a rendszámot elküldeni az alábbi formátumban, időtartam megadása nélkül.
    • ABC-123 rendszámú személyautó esetén: ABC123
    • ABC-123 rendszámú oldalkocsis motorkerékpár esetén: ABC123,M
    • ABC-123 rendszámú teherautó esetén: ABC123,T
    • ABC-123 rendszámú busz esetén: ABC123,B
Lap tetejére

12. Ha tudom, hogy 30 percet szeretnék maradni, elindíthatom a parkolást ennyi időre is?

  • Igen. Lehetőség van határozott időre történő parkolás indítására, ekkor az SMS-ben jelezni kell a kívánt parkolási időt, az alábbi formátumban:
    • ABC-123 rendszámú személyautó esetén: ABC123,30
    • ABC-123 rendszámú oldalkocsis motorkerékpár esetén: ABC123,M,30
    • ABC-123 rendszámú teherautó esetén: ABC123,T,30
    • ABC-123 rendszámú busz esetén: ABC123,B,30
Lap tetejére

13. A hátorozott időre indított parkolást leállíthatom korábban?

  • Igen, az ily módon indított parkolás is bármikor leállítható. Ön ebben az esetben is annyit fizet a parkolásért, amennyit valóban parkolt, függetlenül attól, hogy SMS-ben mennyi időt adott meg a parkolás időtartamaként.
Lap tetejére

14. Ha lejárna a parkolásom, de szeretnék még tovább parkolni, folytatva a már megkezdett, folyamatban lévő parkolást, újra ki kell fizetnem a tranzakciós díjat?

  • Igen. Minden egyes elindított parkolás újabb tranzakciónak minősül. Javasoljuk, hogy határozatlan időre indítsa el parkolását.
Lap tetejére

15. Miért jó ez nekem?

  • A szolgáltatás előnyei:
    • Egyszerűen igénybe vehető, nincsen előzetes regisztráció vagy havidíj.
    • Nincs szükség aprópénzre, kényelmes, nem kell odasétálni a parkolóautomatához.
    • A tényleges parkolási időnek megfelelő díjat kell megfizetni, ezáltal nem marad "bedobott pénz" az automatában.
    • Nem kell állandóan az óráját figyelnie, hiszen a parkolási idő lejárta előtt SMS-ben értesítjük, így nem büntetik meg elfelejtett parkolójegy miatt.
Lap tetejére

16. Mi a MobilParkolás igénybevételének feltétele?

    A szolgáltatás előzetes regisztráció nélkül vehető igénybe!

    A MobilParkolás már az alábbi városokban érhető el: Ajka, Badacsonytomaj, Balatonfüred, Budapest, Ferihegy, Debrecen, Eger, Gödöllő, Gyöngyös, Győr, Kaposvár, Keszthely, Kiskunhalas, Miskolc, Mosonmagyaróvár, Nagykanizsa, Szekszárd, Szentendre, Székesfehérvár, Szolnok, Szombathely, Tapolca, Tihany, Vác, Veszprém, Zalaegerszeg, Zalakaros.

    A parkolás sikeres elindításának feltétele, hogy Ön rendelkezzen a parkolási díj és a 75 Ft tranzakciós díj megfizetéséhez elegendő hitelkerettel és/vagy Univerzális egyenleggel, valamint a parkolás elindításához, meghosszabbításához, leállításához szükséges SMS elküldéséhez, vagy hívás lebonyolításához elegendő egyenleggel.

    Tájékoztatjuk, hogy start-stop jellegű parkolás esetén a parkolási zónában meghatározott parkolási időtartamra, de legfeljebb 4 órányi időtartamú parkolásra elegendő összeg, határozott idejű parkolás esetén pedig az előfizető által megadott időtartamú parkolásra elegendő  összeg (amennyiben az előfizető által megadott időtartam a parkolási zónában engedélyezett) ideiglenesen elkülönítésre/zárolásra kerül a kártyás előfizetések esetén az Univerzális egyenlegen, számlás előfizetések esetében a hitelkereten és/vagy Univerzális egyenlegen, melyből az esetlegesen fennmaradó rész a parkolás lezárásáról szóló, igazoló SMS-t követően automatikusan feloldásra kerül.

    A szolgáltatással kapcsolatos további részletekről a www.telenor.hu, a www.t-mobile.hu, illetve a www.vodafone.hu honlapokon illetve a mobil szolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatán érdeklődhet.

Lap tetejére

17. Egy SIM kártyához egyszerre hány rendszámot tud tárolni a rendszer?

  • Egy telefonszámhoz csak egy rendszám tárolható el egy időben, ennek megfelelően egy SIM kártyáról egy időben csak egy parkolást lehet elindítani.
  • Amennyiben az adott telefonszámhoz tartozóan már van folyamatban lévő parkolás, akkor az leáll, és erről SMS-ben küldünk tájékoztatást.
Lap tetejére

18. Van lehetőség a rendszámok felülírására?

  • Igen, ehhez nem kell mást tennie, csak az újabb rendszámmal elindítani a parkolást, aminek következtében a rendszer az új rendszámot jegyzi meg.
Lap tetejére

19. Hogyan tudom a telefonszámhoz eltárolt rendszámot törölni a rendszerből?

  • Küldje el SMS-ben a "torles" szót bármely parkolóautomatán található 810 kezdetű számra.
Lap tetejére

20. Mi a teendő, ha elrontottam a rendszámot?

  • A rendszámot, amelyikre a parkolást elindította a visszaigazoló SMS-ben minden alkalommal elküldjük. Amennyiben észreveszi, hogy rossz rendszámra indította el a parkolást, abban az esetben a parkolást le kell állítani. Ehhez küldje el SMS-ben a STOP szót ugyanarra a telefonszámra, amiről a parkolást elindította, majd ezután lehetőség van a helyes rendszámmal újraindítani azt.
Lap tetejére

21. Mi történik, ha lejárt a parkolási idő, de még nem tudok indulni? Lehet hosszabbítani?

  • Lehetőség van arra, hogy a futó parkolását leállítsa, s újabb parkolást indítson.
Lap tetejére

22. Mi történik, ha a parkolást elindítottam, de lejárt, újraindítanám, de elhasználtam a rendelkezésre álló keretem?

  • Ebben az esetben sajnos azonnal nincs lehetőség a parkolás mobiltelefonon keresztül történő elindítására, így a parkolóautomatánál lehet megvenni a jegyet. Az egyenleg feltöltése után azonban továbbra is van lehetőség ilyen módon parkolást indítani.  Az Univerzális egyenleg bankautomatánál, internet- és telebankon, valamint a mobilszolgáltatói üzletekben tölthető fel.
Lap tetejére

23. Kapok figyelmeztetést arról, hogy lejár a parkolás?

  • Igen, a parkolási idő vége előtt 15 perccel figyelmeztető SMS-t küldünk.
Lap tetejére

24. Ha a figyelmeztető SMS megérkezése után meghosszabbítom a parkolásomat, honnan indul az újabb parkolás? A megmaradt idő "elveszik"?

  • Nem. Amennyiben egy folyamatban lévő parkolást meghosszabbít, az éppen folyamatban lévő leáll, s az ott ténylegesen elhasznált időtartamnak megfelelő díj kerül kiszámlázásra, majd ezzel egy időben az újabb parkolás elindul.
Lap tetejére

25. Amennyiben nincsen matrica a szélvédőre ragasztva, megbüntetnek?

  • Mivel helyi rendeletek kérhetik a matrica kiragasztását, ezért kérjük, hogy a szélvédőmatricát kívülről jól látható helyre ragassza fel autója első szélvédőjére belülről.
  • Reméljük, hogy a jogszabályok hamarosan megváltoznak, és mindenhol törlésre kerül a matrica ragasztási kötelezettség a rendeletekből. (Mint ahogyan az autópálya-matrica esetében már megtörtént.)
  • Amennyiben Önnek nincs matricája, keresse azt a Telenor, a T-Mobile vagy a Vodafone üzleteiben!
Lap tetejére

26. Biztonságos a rendszer? Kik kezelik az adatokat? A parkolótársaságok megtudják a telefonszámomat, ha így parkolok?

  • A parkolási időt, rendszámot a parkolási rendszer üzemeltetője kezeli és tartja nyilván.
  • A rendszám - telefonszám összerendeléseket pedig a mobil szolgáltatók tartják nyilván. A parkolótársaságok nem jutnak hozzá a parkoló ügyfelek telefonszámaihoz!
Lap tetejére

27. Milyen csatornán keresztül indítható és állítható le a parkolás?

  • Parkolás indítása: SMS-ben lehetőség van mindhárom mobil szolgáltatónál a parkolás elindítására. A Telenor és T-Mobile ügyfelek hanghívással, az IVR-on keresztül is indíthatnak parkolást abban az esetben, ha már legalább egyszer SMS-ben elindítottak egy parkolást. (Az IVR minden alkalommal a legutolsó SMS-ben indított parkolás során megadott rendszámra indítja a parkolást.)
  • Parkolás leállítása: SMS-ben lehetőség van mindhárom mobil szolgáltatónál a parkolás leállítására. A Telenor és T-Mobile ügyfelek hanghívással, az IVR-on keresztül is kezdeményezhetik a parkolás leállítását. Ezen túl ugyancsak Telenor és T-Mobile ügyfelek részére lehetőség van a parkolás kommunikációs díjaktól mentes leállítására a *181# USSD -kód felhívásával.
Lap tetejére

28. Mi az az USSD kód?

  • *181# kódsort kell a telefonba beütni, majd a Hívás gombot megnyomni.
Lap tetejére

29. Mi az univerzális egyenleg és hol tölthető fel?

  • Az Univerzális egyenleg a T-Mobile és a Telenor esetében bankautomatánál, internet- és telebankon, a mobilszolgáltatói üzletekben tölthető fel, valamint a Telenor esetén MobilFizetés szolgáltatáson keresztül is.
Lap tetejére

30. Mi a teendő, ha utólag a parkolótársaságtól fizetési felszólítást kap, de rendelkezik érvényes parkolási jogosultsággal?

  • Ekkor a parkolása alábbi adatait e-mail-ben a parkolástól számított 5 napon belül küldje el az  ugyfelszolgalat@emezrt.hu címre:
    • Tranzakció azonosító (a visszaigazoló SMS végén található ID szám)
    • Rendszám
    • Pótdíj azonosító
    • Pótdíjazás pontos ideje:
    • Pótdíjat kiállító parkoló társaság neve:
  • Amennyiben a visszaigazoló SMS-t törölte, a tranzakció részleteivel kapcsolatosan a mobilszolgáltatók ügyfélszolgálatai adnak tájékoztatást.
Lap tetejére

31. Mi a különbség a 3 mobil szolgáltató által nyújtott szolgáltatás között?

  • A szolgáltatás alapvetően megegyezik. A három mobil szolgáltató által nyújtott szolgáltatásban különbség csak az elérési csatornában van, mely szerint Vodafone esetében a tranzakciók kezdeményezésére egységesen SMS-ben van lehetőség, míg Telenor és T-Mobile esetében a parkolás kezdeményezhető és leállítható SMS-sel és IVR hanghívással is, továbbá a parkolás leállítását USSD kód elküldésével is megteheti az ügyfél.
Lap tetejére

32. Miben különbözik a szolgáltatás az EME meglévő szolgáltatásától?

  • A mobil szolgáltatóknál regisztráció nélkül, azonnal parkolhat. Az EME szolgáltatásához az ügyfélnek külön szerződést kell kötnie az EME-vel, s az ott megnyitott egyenlegére előre kell pénzt feltöltenie.
Lap tetejére

33. Miben különbözik a szolgáltatás a meglévő Siófoki és Szegedi parkolás szolgáltatástól?

  • Ennek a szolgáltatásnak a keretei között van lehetőség valós ad-hoc parkolásra, azaz az ügyfél elindítja, majd leállítja a parkolást, míg a Siófoki és Szegedi parkolásoknál előre meghatározott parkolási jegy vásárolható.
Lap tetejére

34. Hol szerezhető be a szélvédő matrica?

  • Bármely mobilszolgáltató üzletében kérhető a matrica.
Lap tetejére

35. Milyen gépjárműkategóriák esetén vehető igénybe a szolgáltatás?

  • Személygépkocsi, busz (B), tehergépjármű (T) és oldalkocsis motorkerékpár (M) esetén is elérhető. Amennyiben a személygépkocsitól eltérő járművel szeretne parkolni, azt az elküldött SMS-ben a rendszám mögé tett B, T vagy M betűkkel jelezze (vesszővel elválasztva és szóköz nélkül). 
Lap tetejére

36. A parkolás leáll abban az esetben, ha

  • Az ügyfél azt leállítja egy STOP SMS-el, vagy T-Mobile és Telenor esetében hanghívással, illetve USSD kóddal.
  • Lejár a parkolási idő.
Lap tetejére

37. Elindíthatom a parkolás este úgy, hogy az reggel induljon el? (Díjfizetési időszakon kívül indított parkolás)

  • A díjfizetési időszakon kívül indított parkolási kezdeményezést a rendszer rögzíti, s a következő díjfizetési időszak kezdetekor a parkolás elindításra kerül. Erről a parkolás kezdeményezése után SMS-ben értesítjük.
  • Amennyiben egy díjfizetési időszakon kívül kezdeményezett parkolását még a következő díjfizetési időszak kezdete előtt leállítja, abban az esetben nem kerül kiszámlázásra a 75 Ft-os tranzakciós díj.
Lap tetejére

38. Számhordozás

  • Számhordozás esetén annak a mobilszolgáltatónak a hívószámát használja, amelyik szolgáltatótól a számlája érkezik, ne a saját körzetszámával azonos behívójú számot (Telenor: 20; T-Mobile: 30, Vodafone: 70).
Lap tetejére

39. További információ

  • A mobil szolgáltatók hálózaton belül díjmentesen hívható ügyfélszolgálati számán keresztül Telenor: 1220, T-Mobile: 1430, Vodafone: 1270.
  • A Telenor, a T-Mobile és a Vodafone honlapján.
  • Szolgáltatók ügyfélszolgálati pontjain keresztül.
  • T-Mobile és Telenor ügyfelek esetében fel lehet hívni az automatákon található telefonszámot, ahol a 3-as gomb kiválasztásával a szolgáltatással kapcsolatos tájékoztató szöveget lehet meghallgatni.
Lap tetejére

40. Hogyan tudok a mobilparkolás általános működéséről információt kérni?

  • Küldje el SMS-ben a "?" szót bármely parkoló-automatán található 810 kezdetű (+zóna hívószámmal =4 karakterrel kiegészített) számra.
Lap tetejére

41. Van-e mód arra, hogy ellenőrizni tudjam rendelkezem-e folyamatban lévő parkolással?

  • Küldje el SMS-ben az "INFO" szót bármely parkoló-automatán található 810 kezdetű (+zóna hívószámmal =4 karakterrel kiegészített) számra.
Lap tetejére

42. Mit jelent a „minimálisan fizetendő várakozási díj”?

  • Minimálisan fizetendő várakozási díj:
    "1988. évi I. törvény
    a közúti közlekedésről

    15/A. § (7) A minimálisan fizetendő várakozási díj az adott várakozási területen érvényes egy órai díj alapján számított,
    a) jegykiadó automatából váltott jegy, sorompóval biztosított parkoló esetén 15 percnek megfelelő összeg,
    b) mobiltelefonos parkolási díjfizetési rendszer használata esetén 15 percnek megfelelő összeg, kivéve, ha a díjfizetés leállítására irányuló kérés a díjfizetés megkezdése utáni első percben megtörténik"
Lap tetejére
Elérhetőségek


Telefonszám: 1220


Telefonszám: 1430


Telefonszám: 1270